سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماحصل یک همفکری برای بحرین و بیداری اسلامی

یکشنبه 90/6/27 6:36 عصر| | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم
یکی از وبلاگنویسان محترم که درقضیه ی حمایت از مردم بحرین نقش ارزشمندی را ایفا نمودند با ارسال پیامی درخصوص "بیداری اسلامی" طلب همکاری و همفکری نمودند. با توجه به اینکه این پیام ظرفیت عمومی شدن را داشت، بخشی از نظر ایشان را در اینجا می آوریم و پاسخ را هم در ادامه تقدیم می کنیم. نظرات شما وبلاگنویسان و خوانندگان گرامی در این خصوص کارساز خواهد بود.

" مدتیه طرحی تو ذهنمه برای کمک به ملت های بیدار منطقه در راستای حفظ بیداریشون! با توجه به اینکه هر انقلابی آسیب هایی داره و با توجه ماهیت اسلامی بودن این انقلاب ها و کوتاه شدن دست آمریکا و اسرائیل از این کشورها، به نظرم رسید ...اگر بتونیم بیانات آقا رو که در مورد بیداری اسلامی و حفظ اون ایراد فرمودند استخراج و ترجمه کنیم بتونیم ان شاء الله پیام و رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان رو به گوششون برسونیم و به اونها در حفظ انقلابشون کمک کنیم. برای اینکار در مرحله اول نیاز به چند مترجم داریم هم به زبان عربی و هم انگلیسی و در مراحل بعد در نظرم هست که بتونیم از بیانات ایشون بصورت تصویری و صوتی کلیپ و پادکست درست کنیم و با زیر نویس در اختیار مردم منطقه قرار بدیم. همینطور به چند نفر برای بحث جمع آوری و مدیریت بیانات گزیده شده نیاز داریم. در حال حاضر خود بنده میتونم ان شاء الله برای بحث جمع آوری و مدیریت بیانات کمک کنم. از اونجایی که شما ارتباط بیشتری با بچه های فعال در این حوزه دارید ممنون میشم اگر بتونید حداقل دو مترجم عربی و انگلیسی معرفی کنید تا به حول و قوه الهی کار رو شروع کنیم ... ان شاء الله منتظرنظرشمادراین موردهستم. "

پاسخ:
 این کار(جمع آوری سخنان آقا و تبدیل به طرح های گرافیکی و کلیپ و...) هم لازم است وهم مفید. در این خصوص نیز به دوستانی که اتفاقا کارهای خوبی هم کرده بودند وصل شدیم اما
اما مشکل اصلی ما در این نیست که صرفا یک پیام را ترجمه کنیم وبه اطلاع آنها برسانیم؛ بلکه باید هم آن پیام را و هم حضور مجازی خودمان را درمیان بروبچه های مخاطبمان از کشورهای اسلامی نشان بدهیم که خب متاسفانه آنقدر این حضور کم است که می توانم بگویم گویا کسی نیست .
از اینکه بگذریم 2نکته مهم درباره مطلب قبلی ام عرض می کنم وآن اینکه: تبلیغات هرچه غیرمستقیم ترباشدبهتراثرمیگذاردهمچنانکه هرچه هنری ترولطیف و دقیقتر.
موارد زیادی بوده که مشاهده کرده ایم  که ازانبوه گرافیکهایی که دوستان جبهه خودی  مثلا در روز قدس  برای بچه های عرب و غیرعرب درست کردندگرچه بطور کلی موج خوبی را ایجادنمود اما از لایک هایی که این گرافیکها می خوردند میتوانستیم بفهمیم که ماهنوز چندان زبان مخاطب را نمیشناسیم و بیشتر باید روی آن کار کنیم.به بعضی از همین دوستان که پیشنهاد ویراستاری نوشته و یا طرح شان را میدادیم هم جدی نمیگرفتندچه به اینکه بخواهندمشورت فکری ای داشته باشند.
حال اگر میخواهیدبرای مخاطب کاری بکنیدبایدبا اوحشرونشر داشته باشید(البته هرقدرکه وسعتان میرسد)دراین راستاآماده تقدیم وارائه مشورت هستیم. چه این کار ارائه ی طرح های گرافیکی و کلیپ و امثالهم باشد و چه تزریق فکر درمخاطب باحشرونشر.
گرچه شخصا دومی را پیشنهادمیدهم و صدالبته با ضمیمه ی ابزاری چون گرافیک و هنر. امایادتان باشد اصل همان حشرونشرطبیعی وزندگی کردن باآنها در فضای مجازی است.
شاید مطالب فوق را بتوان اینگونه بیان کردکه:
بایدحرف های آقا را در خودمان هضم کنیم در معاشرت روزمره با آنها، منویات آقا را ترجمه رفتاری کنیم و به خوردشان بدهیم.
این بحث را در اینجا: (صفحه ی جنبش حمایت ازبحرین درشبکه اجتماعی پیامرسان) ادامه می دهیم. شما نیز کلیک نموده و به این گفت و گو  بپیوندید.
_________________________________
پ.ن:
1. سایت شهداو مفقودین وزندانی های بحرین(همان کار بنیادشهید و جانبازان خودمان) :
http://www.bahrainlog.com/index.php
2. موارد زیادی نظیر مورد فوق را در صفحه ی شبکه اجتماعی پیامرسان آماده کرده ایم. حتما تشریف بیاورید:  http://bahrain.parsiblog.com/Me
3. کاری از دوست وبلاگنویس مان"حسین"عزیز:


حمایت از جنبش وبلاگی

  • برای نمایش لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی، کد زیر را در قالب وبلاگ خود اضافه کنید.
  • لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی حمایت از قیام بحرین

حامیان