سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی شبهه \حج و زیارت رفتن در این روزها!

سه شنبه 91/1/29 12:9 صبح| | نظر

سلام علیکم و رحمه الله
در یکی از این شبکه های اجتماعی(+)بحث از اینجا شروع شد که: فلانی بار چهارم است است که به عمره رفته در حالی که همسایه اش بیمار است و الی آخر.
نوشته شد :
مخالفم با حرفتان اگر نتیجه اش این باشدکه : حج عمره رفتن بیش ازیک بار اشکال دارد!.. لابد منظورتان کسانی است که به آنجا میروند و بدون معرفت فقط به گشت و گذار در بازارها میپردازندو کلی هم پول بابت سوغاتی به جیب آنها می ریزند وگرنه با اصل رفتن نبایستی مخالفت کرد. گرچه زیارت مکرر باشد - و البته این هم منافاتی با وظیفه ی احسان و ادای وظیفه کمک به مستحقان ندارد- این را با تاکید و تحقیق عرض می کنم

بازهم حرفشان را تکرار کردند نوشتم :
یک سوال : می دانید چرا حرم عسکریین و خانه ی امام زمان مان (عج)در سامرا ی مقدس تخریب شد ؟؟؟؟؟
پاسخ دادند:
لابد میخواین بگین بخاطر عدم حضور شیعیان ؟؟؟؟؟؟؟؟
نوشتم :
دقیقا. بنده همان ایام در عتبات بودم.. تازه زرقاوی و القاعده ی ملعون بمبگذاری ها رو شروع کرده بودند با دستوروزارت خارجه بی عرضه دولت خاتمی به ایرانیهاگفته شدخارج شوید.!! "بعضی" از ترسوهای بلانسبت نظیر بنده! نیز بهانه پیدا کردند و حرم های اهلبیت را خلوت گذاشتند و رفتند ایران. قضایای عاشورای سال اول و بمب گذاری و خاطراتش بماند فقط این را عرض کنم که وقتی به سامرای مقدس رفتیم . عصر بود..خیلی مایل بودیم شب را در سامرا بمانیم.. شهر سوت و کور بود..گشتیم و بالاخره یک هتل را باکلی ملاحظات انتخاب کردیم .. صبح که به حرم رفتیم تا ظهر فکر می کنید چند نفر آمدند به زیارت ؟؟ الان که دارم باز هم به مغزم فشار می آورم بلکه بتونم باهاتون راه بیام وتعدادرا چرب کنم ووبالا تصور کنم می بینم بیش از تعداد انگشتان دست وپا آدم نیامد..تازه دم زایران شیعهءافغانی گرم که اومدن


شیعه باید دور امامش بچرخه و حریمشون رو پاس بداره .. وقتی دور امام مون رو خالی کنیم کاربه جایی میرسه که توی ستونهای حرم خروارخروار بمب جاگذاری می کنن.دراینجا تاکیدم روی مرقدشان است و همین راباید درعرصه های فرهنگی وعقیدتی نیزلحاظ بکنیم..یادتونه سریال پایتخت و نقی نقی!کردن های آن بازیگر را که بعدهابه آن فتنه ی ملحدین و وهابی های عوضی تبدیل شد و به تمسخر نام مقدس امام علیه السلام منجر شد؟..

وقتی عرض می کنیم "پاس داشتن حریم امام" ؛ منظورمان کسانی است که این توان را - به هر وسعی - داشته باشند..وگرنه چون منی که حواسش به همه چیز آن شهر و حرم هست بجز پاسبانی از حریم مقدس اهل البیت علیهم السلام ، خوب معلومه که در مورد مذکور صدق نمی کنه.
نوشتند :
اگه شما مثلا یه میلیون داشته باشید و برای زیارت کنار کذاشته باشید و همسایه تون یه خانواده ابرومندی باشه که پدر خانواده بدلیل بیماری کلیوی زمینگیر خانه نشین شده و تنها نان آور خانواده هست اونوقت شما اینو بدونین و بلندشین برین زیارت چندین و چندباره که قبر امام و ایمه غریب نمونه..خدا کدومشو بیشتر قبول داره؟...بین دوتا مستحب بنظرتون انجام کدوم بیشتر لازمه؟.
قدر مسلم اول همسایه ...الجار ..ثم الدار ...

نوشتیم:
شما یک حرف احساسی می زنید.. چه کسی گفته و توانسته آن را ثابت کند که چون آن شخص پولش را برای زیارت رفتن خرج کرده آن شخص بیکار مانده!؟؟؟ ( برای خوف از سوء برداشت بازهم تاکید می کنم حتما مطالب قبلی و شرط و شروطی را که ذکر کرده ام بخوانید) اصولا چه منافاتی دارد رفتن به زیارت با کمک کردن به آن عزیزان مستحق که وظیفه ی هر مومنی است که او را یا با مال و یا باخرج کردن اعتبارش و راههای دیگرمتمکن کند

ضمنا آن مورد خاص که فردی با آن مشکل بیماری در مجاورت انسان باشد معلوم است که جواب خاص خودش را دارد که می بایست به رفع مشکل ایشان پرداخت و این مثال با آن تعمیم برداشت شده توسط کاربران واضحست که منافات دارد..درمجموع می خواهم بگویم که زیارت امام و حج وعمره یک زیارت توریستی!!نیست که شما و ما بخواهیم براحتی برایش حکم صادر کنیم..اگر زورمان می رسدکسانی که مالیات نمیدهندو حق این بیماران را میخورند را مورد مواجهه و عتاب قرار بدهیم ..

بعضی از وقت ها ما حواسمان نیست و با احساسی حرف زدن و ذوقی برداشت کردن باعث تغییراتی در زندگی مردم می شویم که می بایست پاسخش را در این دنیا و اخرت داشته باشیم.. مثلا ممکن است ازمان بپرسند که از میان این همه پولدار فقط نگاه شما به این کسی که یک میلیون پس انداز کرده و می خواهد برود و به امامش عرض ادب کند تمرکز کردی و مانع خیر شدی؟؟؟!!"مالیات نده ها"یادتان باشد.

مشتاقم بیرحمانه مورد کنکاش قرارش بدهید ننوشتم که فقط شما مطلع بشوید بلکه می خواهم در عین حال از منظر روایی و قانونی و عرفی و آینده نگرانه و یا هر بعد دیگری که مدنظرتان است مورد بررسی قرار دهید و با قرائنی آن را نقد یا تکمیل کنید..


البته این بحث مفصلا ادامه یافت که اگر مایلید می توانید به این پیوند (+) مراجعه بفرمایید..

ارواحنا لکم الفداء و انفسنا لکم الوقاء
یا اهل بیت النبوه


حمایت از جنبش وبلاگی

  • برای نمایش لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی، کد زیر را در قالب وبلاگ خود اضافه کنید.
  • لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی حمایت از قیام بحرین

حامیان