سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازتاب مهمترین اخبار ونکات بحرین+تصاویر ووو

سه شنبه 90/1/23 7:15 عصر| | نظر

بسم الله

1-باتوجه به نزدیک شدن به ایام فاطمیه(سلام الله علیها),وزیرکشوربحرین جلسه ای را بامسئولین هیئات بحرین گذاشته که بخشنامه ای را به آنها ابلاغ نموده  است شامل:عدم برگزاری عزاداری داخل حسینیه ها و تکایا(مآتم),عدم حضور هیئات در خیابانها,اکتفا به قرائت قرآن در مساجدوحسینیه ها. جوانان این اجبار را بسیار سخت و غیرقابل قبول  تلقی نموده اند.
2- خبرنگار اعزامی سی ان ان:حکومت بحرین به ما اجازه تصویربرداری کامل را نمی داد و در همه جا برای ما مراقب گذاشته بودند/هیچ توریستی را دربحرین ندیدیم/باکسانی که قرار مصاحبه می گذاشتیم یا مخفی میشدندو یانمی آمدند/تنهاکسی که امکان مصاحبه با او میسر شد"نبیل رجب" رییس مرکزحقوق بشر بحرین بود.هنگام مصاحبه  شاهد پرواز مستمر هلیکوپتر بر روی منزل وی بودیم.بیرون منزل وی 20 نفربودند که صورت خودراپوشانده بودند./از نقاط تفتیش و بازرسی وافرادشبه نظامی تصویربرداری کردیم که  این تصاویر ونیز تصاویر دیگر ,توسط نیروهای امنیتی حذف شد.
3-منطقه کرزکان تحت بازرسی های شدید امنیتی قرار دارد . هلیکوپترهای حکومت آل خلیفه بر روی این منطقه در حال پرواز است./ مدارس متعددی در سطح شهر های بحرین شاهد حضور نیروهای امنیتی بوده اند.
4- به دنبال اعلام تحصن در مقابل مقرنمایندگی سازمان ملل در بحرین ، تمام ورودیهابه این منطقه بسته شده است. وهلیکوپتر بر روی این منطقه در حال گردش است.
5-در یک شبکه اجتماعی اینترنتی مهم بحرین از حدود 1600 بازدیدکننده با وجود بخش های متنوع جنبی نظیر مباحث فنی کامپیوتری و تفریحی و غیره ،  بیش از 1500 نفر در بخش اخبار ویژه ی این سایت قرار دارند و مستمرا اخبار و حواشی آن را رصد می کنند.
6- یکی دیگر از زندانیان رژیم آل خلیفه  در زندان به شهادت رسید. شهید کریم فخراوی چهارمین شهیدی است که تحت شکنجه های سخت  این دژخیمان به شهادت می رسد.


{تصویر شهیدگرانقدر حاج کریم  فخراوی که به تازگی در زندان های رژیم حاکم بر بحرین به شهادت رسید}

 7- علماء شاخص بحرین  با توجه به نزدیکی ایام فاطمیه و ضمن دعوت از مردم  به شرکت در مجالس عزاء ؛در بیانیه ای دو درخواست جدی از مردم نمودند , شامل:1. تاکید بر شعارهای دینی و دوری از مباحث سیاسی  به جهت امتناع از بدتر شدن اوضاع اجتماعی 2. ملاک قرار دادن شعار های وحدت اسلامی و دوری از هر گونه مباحث طائفه ای و مذهبی.
8- این ویدئو "فاطمه" که یک فرزند شهید بحرینی است را نشان می دهد. بقیه را خودتان ببینید:(کلیک کنید)
http://shiatv.net/view_video.php?viewkey=00367fc5d494d3af0690

دیگر مطالب و اخبار به زودی  انشاالله
یاعلی(ع)


نتایج دو نظرسنجی اینترنتی+اخبار

دوشنبه 90/1/22 11:23 عصر| | نظر

بسم الله
1- سایت " فجرالبحرین" که شبکه اجتماعی قابل توجهی از بحرینی ها را تحت پوشش دارد نظرسنجی ای قرار داده مبنی بر اینکه:
بالاترین میزان مطالبات شما(خطاب به مردم بحرین) چیست؟
- کمتر از 40 درصدبه پادشاهی مشروطه!
- بیش از 50 درصد به ساقط شدن کلی نظام موجود در بحرین
- و کمتر از ده درصد نیز "هیچکدام" را انتخاب کرده اند.

2- در یک نظرسنجی دیگر در خصوص بحرین که سایت معتبر لبنانی "بنت جبیل" صورت داده، گزینه زیر مورد نظرسنجی قرار گرفته است:
آیا با توجه به سرکوب مردم بحرین توسط نیروهای خارجی‌، دخالت نظامی ایران را {درصورت انجام } برای حمایت از مردم شیعه بحرین تایید می کنید؟
- قریب 75درصد این حمایت ایران را  تایید نموده
- 25 درصد تایید ننموده‌ اند
- و کمتر از 5 درصد نیز "نمی دانم" را انتخاب نموده اند.

اخبار پراکنده از بحرین:
1- باتوجه به فرارسیدن ایام امتحانات میان ترم مدارس که از فردا شروع میشود فضای رعب و وحشت شدیدی درمیان والدین و نیز دانش آموزان به وجود آمده است. سابقه یرخورد اوباش با دانش آموزان و نیز دستگیری دانش آموزانی که در راهپیمایی ها شرکت نموده اند و از سوی دیگر سختگیری های وزارتخانه تعلیم بحرین درخصوص نحوه  امتحان گرفتن و نیز تصحیح اوراق که بصورت متمرکز و در وزارتخانه انجام میشود باعث ایجاد سختی های شدیدی برای این افراد شده است.


بازرسی نیروهای نظامی سعودی و رژیم آل خلیفه از سرویس مدارس

2- موسسه CMA امریکایی: چنانچه اوضاع امنیتی بحرین ادامه یابد، بحرین درسالهای 2012 و 2013 ورشکسته خواهدشد.
3- خبرنگار سی ان ان: وضع اسف بار حقوق بشر در بحرین و نیز سختی های تهیه گزارش خبری از بحرین راتشریح کرد. اینجا
4- آماده شدن هیئات عزاداری بحرین برای  آیام شهادت صدیقه طاهره (علیهاسلام الله)
5- جوانان منطقه ی ستره (محل سکونت خانواده شهیدعلی المومن) با ریختن چوب های میخ دار بر روی خیابان های منطقه  باعث پنچری و صدمه به جیپ های نیروهای امنیتی گردیدند. این گونه فعالیت ها مستمرا ادامه دارد.
6-"نبیل رجب" ازفعالان حقوق بشراسلامی در بحرین: اخبار موثق از شکنجه  تعدادی از زندانیان دربند از جمله افرادشاخصی چون : استاد حسن مشیمع ,دکتر سنکیس  و استادابراهیم شریف حکایت می کند. گفتنی است نبیل رجب نیز در معرض بازجویی و دستگیری می باشد.


{تصویر  وی را در حال بازداشت توسط ماموران امنیتی رژیم آل خلیفه نشان می دهد}
7- تصاویری از راهپیمایی روز قدس سال گذشته (2010)در منطقه ی "الدراز " بحرین. این تصاویر میزان همدردی مردم مظلوم بحرین را با مردم مظلوم فلسطین و باوجود تضییقات گذشته توسط حکام مزدور بحرین نشان می دهد.

{در تصویر شیخ علی سلمان نماینده ی شیعه بحرینی و از رهبران قیام  به چشم می خورد}


و در آخر :

مداحی سینه زنی بامضامین انقلابی؛ و کان رد الأنصار على أبی عبدالله الحسین :
ما نهاب الموت و الله ما نهاب المووت ..
نرخص لک الأعمار .. فدوة لأبو الأحرار..

شعارما همان شعار یاران سیدالشهداء(ع) است که  به ابیعبدالله الحسین(ع) عرض کردند: "ما نهاب الموت  , والله ما نهاب الموت" : از مرگ نمی ترسیم ، قسم به خدا از مگر نمی ترسیم. جان مان را برایت ارزانی میداریم و فدای تو می کنیم ای  پدر آزادمردان...
انصافا با شور و حال خوانده شده  است. مداح آن الرادود(:مداح) یوسف الرومی  است. قابل ذکر است پدر این  مداح اهلبیت در  زندان به سر می برد. کلیک کنید:
http://www.daih.org/alqatifi/r6m(4).mp3



مثنوی مقاومت

دوشنبه 90/1/22 9:47 عصر| | نظر

باز از بام جهان بانگ اذان لبریز است..........................................مثنوی بار دگر از هیجان لبریز است
بحر آرام دگر باره خروشان شده است.................................ساحل خفته پر از لولو مرجان شده است
دشمن از وادی قرآن و نماز آمده است.....................................لشکر ابرهه از سوی حجاز آمده است
با شماییم شمایی که فقط شیطانی است............................دین اسلام نه اسلام ابوسفیانی است
با شماییم که خود را خبری می دانید.........................................و زمین را همه ارث پدری می دانید
با شماییم که در آتش خود دود شدید......................................فخر کردید که هم کاسهء نمرود شدید
گرد باد آتش صحراست بترسید از آن.........................................آه این طایفه گیراست بترسید از آن
هان! بترسید که دریا به خروش آمده است........................خون این طایفه این بار به جوش آمده است
صبر این طایفه وقتی که به سر می آید......................................دیگر از خرد و کلان معجزه بر می آید
سنگ این قوم که سجیل شود می فهمید..................................آسمان غرق ابابیل شود می فهمید
پاسخت می دهد این طایفه با خون اینک........................................ذولفقاری زنیام آمده بیرون اینک
هان!بخوانید که خاقانی از این خط گفته است........................شعر ایوان مدائن به نصیحت گفته است
هان بترسید که این لشکر بسم الله است..........................هان بترسید که طوفان طبس در راه است
یا محمد(ص)! تو بگو با غم و ماتم چه کنیم.........................روز خوش بی تو ندیدیم به عالم چه کنیم
پاسخ آینه ها بی تو دمادم سنگ است............................یا محمد(ص)! دل این قوم برایت تنگ است
بانگ هیهات حسینی است رسیده از راه.................................هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله

«سیدحمیدرضا برقعی»


آواتار و لوگوهایی برای وبلاگ شما

دوشنبه 90/1/22 9:19 عصر| | نظر

بسم الله
در ادامه تعدادی عکس بعنوان آواتار و لوگو قرار داده شده است که می‌توانید به مناسبت‌هایی در وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی و... از آنها استفاده نمایید. انشاءالله در فرصتهای بعدی تعداد بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
یا علی (ع)...


بازداشت چهارصد و بیست فعال در بحرین

یکشنبه 90/1/21 10:2 عصر| | نظر

بسم الله
"مطر مطر" از اعضای حزب الوفاق به عنوان بزرگترین گروه شیعه مخالف در بحرین روز شنبه از بازداشت چهارصد و بیست تن خبر داد که در میان آن ها بیست زن و ده پزشک نیز به چشم می خورند و حدود هفتصد و پنجاه تن نیز تاکنون از سمتهای خود کنار گذارده شده اند.
کارگران بخش نفتی بحرین نیز از آغاز روند اخراج کارگران شیعه خبر دادند که همزمان با درخواست اتحادیه های کارگری به منظور برگزاری اعتصاب ماه گذشته در سر کارهایشان حاضر نشده بودند.
در حالی که دولت بحرین سختگیری های فراگیر را بر ضد معترضان گسترش داده است، مرکز حقوق بشر این کشور نیز با انتشار بیانیه ای از بازداشت یک فعال دیگر بحرینی به نام عبدالهادی الخواجه در بامداد روز شنبه به همراه دو تن از برادران همسرش خبر داده است که پیشتر برای سازمان بین المللی حقوق بشر کار می کرد.
وی دوازده سال را در تبعید به سر برد پیش از آن که بر اساس عفو عمومی سال هزار و نهصد و نود و نه به بحرین باز گردد اما در سال دو هزار و چهار به عنوان یک مخالف سیاسی زندانی شد و پس از آن پادشاه این کشور وی را بخشید.
ریچارد سولوم، معاون گروه پزشکان حامی حقوق بشر که از همکاران خود در مناطق بحران زده حمایت می کند و در حال حاضر نیز در چهارچوب هیئتی راهی منامه شده، اعلام کرده است، نیروهای پلیس بحرین همچنان و به شدت مجمتع پزشکی سلمانیه، بزرگترین بیمارستان عمومی این کشور را اشغال  کرده و به آزار کارمندان و بیماران ادامه می دهند. 
وی از حضور نیروهای پلیس و نظامی بحرینی در این بیمارستان خبر داده است که البته تاکنون نیز برخی کارمندان و پزشکان آن  ناپدید شده اند و شاهدان نیز این مسئله را تایید می کنند.
سولوم افزود: نیروهای پلیس در حمله ای به طبقه ششم این بیمارستان بیمارانی را که در تظاهرات اعتراض آمیز زخمی شده بودند، هدف ضرب و جرح خود قرار دادند.
این در حالی است که دولت منامه ضمن رد هرگونه شکنجه معترضان، گفته است این موارد را بررسی خواهد کرد.
وزارت کشور بحرین نیز از جان باختن دو تن از افراد بازداشت شده به دست نیروهای پلیس در روز شنبه خبر داده که یکی از آن ها متهم به قتل یک مامور پلیس در بازداشتگاه بوده است که پس از تلاش ماموران برای کنترل اوضاع جان خود را از دست داد و نفر دوم نیز بر اثر کم خونی در گذشت.
خبرگزاری رویترز در پایان گزارش خود از دبی به قلم فردریک ریچتر اعلام کرد، پزشکان فعال در سازمان حقوق بشر اما می گویند بیمار نخست روز یکشنبه گذشته و در پی دسترسی نداشتن به کمک ها و مراقبت های پزشکی لازم در بازداشتگاه پلیس جان باخته است.


شهادت شیعه دیگری در زندان آل خلیفه

یکشنبه 90/1/21 10:0 عصر| | نظر

بسم الله
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار ، پلیس بحرین اعلام کرده است علی عیسی صقر پس از آنکه در یکی از بازداشتگاهها باعث هرج و مرج شد کشته شد. زکریا راشد حسن که به اتهام تحریک  علیه نظام بازداشت شده است نیز  به شهادت رسید. مقامات بحرینی گفته اند وی به علت ابتلا به بیماری قند جان خود را از دست داده است. مرکز حقوق بحرین در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای بحرینی عبد الهادی خواجه از فعالان برجسته حقوق بشر را بازداشت و او و افراد خانواده اش را ضرب و شتم کرده اند. مرکز حقوق بشر بحرین  افزود نظام این کشور  سرکوب شدید معترضان حامی دموکراسی را آغاز کرده است. از طرف دیگر تدابیر امنیتی ومحاصره مناطقی که خاستگاه قیام مردمی بوده است ادامه دارد و هیچ یک از فعالان از بازداشتها و حملات در امان نمانده اند تا امکان اعلام مسالمت آمیز خواسته های مردم بحرین از بین برود.
عبد الناصر فقیه گزارشگر شبکه  المنار در حالیکه تصاویری از حملات نیروهای امنیتی بحرینی به تظاهرکنندگان پخش می شد گفت : مخالفان بحرینی از بازداشتهای جدید شمار زیادی از اعضای نهادهای مدنی از جمله کارکنان پزشکی و کارمندان ادارات دولتی و باشگاههای ورزشی توسط نیروهای امنیتی بحرینی  خبر دادند. از طرف دیگر عملیات امنیتی در منامه ، معامیر ، العکر ، سند ، نویدرات و جزیره ستره ادامه دارد. دیروز منطقه تحت محاصره معامیر صحنه تظاهرات جوانان بود که جوانان تکبیر می گفتند و نسخه هایی از قرآن کریم را در مقابل نیروهای امنیتی در دست داشتند. نیروهای امنیتی نیز با شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی پاسخ دادند. مخالفان گفتند  در منطقه "کرکزان"  خاستگاه قیام مردمی در بحرین نیز خودروهای زرهی متعلق  نیروهای سپر جزیره به محله های این منطقه یورش بردند و به خانه های مخالفان حمله کردند. مخالفان بحرینی با استناد به اظهارات وزیر خارجه وقت کویت در سال  1984 میلادی مداخله نیروهای کشورهای عرب خلیج فارس در بحرین را دخالت  در امور داخلی این کشور دانستند.
صباح الاحمد جابر الصباح امیر کویت که در سال  1984 میلادی وزیر خارجه این کشور بود گفته بود " لطفا بین دفاع و موضوعات داخلی تفاوت قائل شویم. این نیروها ( نیروهای سپر جزیره  ) برای دخالت در امور داخلی هیچ یک از کشورهای عضو کشورهای عرب خلیج فارس ایجاد نشده اند بلکه نیروهای  دفاعی هستند که از هر یک از کشورهای عرب خلیج فارس  در مقابل هر گونه تجاوز خارجی و نه داخلی ،  دفاع خواهند کرد ".
گزارشگر المنار گفت : نیروهای امنیتی بحرینی حتی از بازداشت فعالان حقوق بشر صرف نظر نکرده اند. نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین و عبد الهادی خواجه از فعالان حقوق بشر بازداشت شده اند. خواجه به انتقادات جسورانه از دولت و نخست وزیر بحرین مشهور است. خواجه دولت و نخست وزیر را مسئول فقر شدید در بحرین دانسته است. چندین سازمان حقوق بشر اعلام کردند نیروهای امنیتی خواجه و اعضای خانواده اش را ضرب و شتم کرده اند و دو تن از اعضای خانواده اش نیز با او بازداشت شده اند. همچنین محمد المسقطی عضو مرکز عربی اروپایی حقوق بشر و حقوق بین الملل با کتک کاری شدید تهدید شده است. مخالفان بحرینی گفتند فیلمهایی پخش می شود که در آن تظاهرکنندگان مسالمت آمیز به صورت افرادی جلوه داده می شوند که به نیروهای امنیتی حمله می کنند. نیروهای امنیتی حتی شمعهایی را که برای یادبود کشته ها افروخته می شود از بین می برند. دیروز شماری از جوانان بحرینی رنج و سختی مردم دیگر کشورهای عربی را فراموش نکردند و در پاسخ به دعوت " ائتلاف چهارده فوریه " تظاهرات کردند و با حمل پرچمهای انقلابهای مردمی از انقلابهای ملتهای دیگر کشورهای عربی حمایت کردند.


شهادت دو مخالف بحرینی در زندان

یکشنبه 90/1/21 9:56 عصر| | نظر

بسم الله
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش ها نشان می دهند دو نفر از تظاهر کنندگان ضد دولتی در بحرین در بازداشت پلیس جان خود را از دست داده اند؛ مقامات بحرینی می گویند یکی از بازداشت شدگان به علت بدتر شدن وضع جسمانی و وخامت حال جان خود را از دست داده است.
مخالفان می گویند هر دو نفر بر اثر بدرفتاری پلیس در بازداشت جان خود را از دست داده اند. همچنین گزارش ها نشان می دهند یکی دیگر از مخالفان دولت بحرین با نام عبدالهادی الکوجا از مرکز حقوق بشر بحرین بازداشت شده است. به گفته خانواده وی، این فعال بحرینی بعد از آنکه با ضرب و شتم افراد نقاب دار بی هوش شد، به همراه دو نفر دیگر از دامادهایش بازداشت شد.


<      1   2   3   4   5   >>   >

حمایت از جنبش وبلاگی

  • برای نمایش لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی، کد زیر را در قالب وبلاگ خود اضافه کنید.
  • لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی حمایت از قیام بحرین

حامیان