سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متن استغاثه شیعیان بحرین به امام زمان(عج)

یکشنبه 90/1/21 7:54 عصر| | نظر

بسم الله
ابتدا متن عبارات و  سپس ترجمه  ای از آن را تقدیم می نماییم. امید آنکه  همه ما نیز وظیفه خویش را در قبال مولایمان امام عصر(ع) به بهترین وجه انجام دهیم.

یا مولانا یاصاحب الزمان نحن نعلم علم الیقین أن زمان الشیخ أبو رمانة *زمان ملؤه الإیمان والإخلاص والزهد والإرتباط بکم إرتباطا قویا فاستجبت لهم وخلصتهم من کید ومکر وبطش النواصب والظالمین.
ای مولای ما ای امام زمان(ع)ما به خوبی  می دانیم که در زمان شیخ ابورمانه (فردصالحی که درقضیه معروف"انار"واسطه بین مردم وامام(عج)شد) مردم ایمان قوی و اخلاص و زهد داشتند وارتباط شان با شما  ارتباطی مستحکم بود  که خواسته ی آنها را برآوردید و آنها را از مکر و فریب و سخت گیری های ناصبی ها و ظالمین نجات دادید
 

و لکن مولای یا مولای یا صاحب الزمان حتما بیننا مؤمنین ومؤمنات وعبادا صالحین من علماء أو من أناس عادیون وأنت تعلم دلک وتعرفهم لأنک مطلع على أعمال شیعتک.
و
لیکن ای مولای ما ای صاحب الزمان  قطعا در میان ما  هستند کسانی از مردان و زنان مومن و بندگان صالح خدا  چه از علماء و چه مردم عادی که شما  این را میدانی و آنها را می شناسی , چرا که به تخقیق بر امور شیعیانت مطلع هستی.
فبحق إیمانهم وعبادتهم وارتباطهم بکم وتمسکهم بکم وهم عباد صالحون متقون مؤمنون زاهدون وبحق حبک لنا وحزنک على ما آلمنا انصرنا یامولای یاصاحب الزمان فأنت إمام زماننا ولا إمام لنا غیرک اهلک الظالمین وعملائهم الدین بغو علینا وظلمونا وقتلونا واضطهدونا ودنبنا مولانا أنت تعلمه هو ولاؤنا لکم وتمسکنا بکم.
پس  تورا بحق ایمان آنها و عبادتشان و بحق ارتباطی که آنها با تو دارند , همین کسانی که بندگان خدا و صالح ومتقی و مومن وزاهد هستند. ای مولای ما ای صاحب الزمان  تو را
بحق حب و دوستی ای که  تو به ما داری و حزن و غمی  که بخاطر دردهای ما تحمل می کنی  ما را یاری کن . حقا  که تو  امام زمان ما هستی و ما امام دیگری نداریم. هلاک کن کسانی را که برما ظلم کردند و به حق ما تجاوز کردند و کشتند و تحت سختی و فشار قرار دادند حال آنکه ای مولای ما   تو به خوبی می دانی که تنها گناه ما پذیرش ولایت شماست و تمسکی که ما به شما داریم.
وأننا شیعتکم ونحن فخورون بدلک وسنبقى نوالیکم ومن شیعتکم مولای مولای مولای یا صاحب الزمان خلصنا مما نحن فیه وانصرنا على من ظلمنا کما خلصت أجدادنا وآبائنا من الشیخ أبو رمانة ومن معه من ظلم النواصب والظالمین.
ای مولای ما  ای امام زمان(عج) ما شیعیان شماییم وبه این شیعگی خودافتخارمیکنیم وبراین پیروی خویش باقی خواهیم ماند, ما را از آنچه در آن بسر می بریم خلاصی ببخش و ما رابر کسانی که به ما ظلم می کنند پیروز کن همانگونه که اجداد ما و پدران ما را از جمله شیخ ابورمانه وهمراهانش را از ظلم نواصب وظالمان خلاص و راحت کردی.
 یابن الحسن یاصاحب الزمان خلصنا مما نحن فیه وانصرنا على الظالمین أنت أملنا وبک ثقتنا یاصاحب الزمان یا مهدی أدرکنا یا صاحب الأمان أغثنا أغثنا أغثنا فقد قتلوا أطفالنا شبابنا رجالنا نسائنا علمائنا هتکوا أعراضنا هتکوا مقدساتنا اعتقلوا نسائنا اعتقلوا نسائنا اعتقلوا نسائنا حرقوا ودمروا وحطموا مساجدنا وحسینیاتنا یا مولانا یا صاحب الزمان البحرین بحرینکم أوال أوالکم أرضها تلهج بدکرکم سماؤها تلهج بدکرکم أنفاس شیعتکم فیها تلهج بدکرکم وهی تنادیک یا مهدی أدرکنا یاصاحب الزمان أدرکنا أغثنا انصرنا.
یابن الحسن یاصاحب الزمان ما را ازاین اوضاع خلاص کن و برظالمان پیروزمان کن. تو تنها امید ما هستی و تنها به تو اطمینان داریم. مهدی جان , یا صاحب الزمان, به فریاد ما برس به فریاد مابرس به فریاد ما برس. این ظالمان  کودکان و جوانان و مردان و زنان مارا  کشتند علماء و ناموس ما را هتک کردند  به مقدسات مان توهین کردند زنان ما را به بند کشیدند  مساجد و حسینیه های ما را  سوزانیدند و تخریب نمودند وبا خاک یکسان کردند. ای مولا وسرور ما، ای امام زمان(عج) این بحرین , بحرین شماست.  زمین و آسمان اش با نام و یاد تو سخن می گوید شیعیانش  نام تو را می خوانندو   فریاد می کشند: یا مهدی (عج)به فریادمابرس یاصاحب الزمان کمکمان کن.

«یا مهدی أغثنا، یا مهدی أدرکنا، یا مهدی انصرنا»


اخبار مرتبط با شیعیان بحرین

یکشنبه 90/1/21 5:5 عصر| | نظر

بسم الله
1- کارخانه آلومنیوم سازی بحرین که کارخانه بزرگی هم هست پس از اخراج بسیاری از انقلابیون، اقدام به بکارگیری تعداد زیادی از تبعه های کشورهای دیگر نظیر بنگلادشی و فیلیپینی و پاکستانی و... نمود که بعد از مدتی به دلیل سختی و تخصصی بودن کار، تعداد قابل توجهی از این افراد از ادامه حضور سرباز زده اند. مسئولین این کارخانه نیز که مستاصل شده اند از کارمندان سابق درخواست مراجعت به محل کار نموده اند. البته بعضی از تحلیل گران معتقدند این ناشی از  فشار سازمان های بین المللی بوده است. (منبع: شبکه رصد للأنباء)
2- برنامه ی شبانه جوانان انقلابی بحرین: ساعت 8 شب تکبیر به مدت10دقیقه. ساعت 9 شب کوبیدن بر طبل ها به مدت 10 دقیقه. ساعت 10 شب تکبیر.
3- روزنامه تلگراف: پوشش اخبار بحرین توسط شبکه الجزیره قطر باعث شعله ورشدن اختلاف بین قطر و سعودی‌ها خواهدشد. منبع (البته این یک توجیه برای مسئولین این شبکه است و نشاندهنده این است که چشم پوشی از انتشار اخبار و حقایق تا به چه حد متاثر از عرصه سیاسی است)
4- تصاویری از فقر مردم شیعه  بحرین: {این تصاویر مربوط به قبل از قیام مردم بحرین است}

بنت الوطن , ما عندی سکن  (فرزند این وطن هستم, هیچ سکونت‌گاهی ندارم)

برنامه ی هفته ی جاری جوانان انقلابی بحرین:
روزیکشنبه: تشییع 2 تن از شهدا - شروع به تحریم شرکت هایی که
اقدام به اخراج کارمندان و کارگران انقلابی نمودند. شب ها: تکبیر گفتن

این تصویر سابق حسینیه (تکیه سماکین) است

این پایه ی ستون تکیه مورد نظر بوده که بریده شده است

بر روی دیوار این تکیه (السماکین) به "شیخ علی سلمان"
رهبر انقلابی بحرین توهین شده است


سرکوب شدید فعالان سایبری بحرین

یکشنبه 90/1/21 3:26 عصر| | نظر

بسم الله
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، خانواده سلطنتی بحرین پس از اعمال حکومت نظامی و استمداد از نیروهای نظامی سعودی برای پایان دادن به  جنبش اعتراضی که چندین هفته ادامه پیدا کرده بود، اینک به سرکوب معترضان اینترنتی روی اورده اند.
شماری از وبلاگ نویسان بحرینی بازداشت  و برخی از سایتها بسته شده اند و حتی ترفند جدیدی یعنی استفاده از اینترنت علیه فعالان سایبری به کار گرفته شده است.
مقامات بحرین همه تلاشهای خود رابرای خاموش کردن صداهای اعتراض در اینترنت به کار گرفته اند.
محمد المسقطی ملقب به ای مودز (EMOODZ.COM) از سی ام مارس گذشته در محلی نامعلوم به زندان افتاده است. این جوان در وبلاگ خود و شبکه های اجتماعی فعالانه اعتراضها را دنبال می کرد و وقایع کشورش را به اطلاع افکار عمومی در کشورهای عربی  می رساند. این فعالیت سایبری همچنین موجب شده بود یکی از اعضای خانواده سلطنتی در توئیتر علنا وی را تهدید کند.
سپس گزارشگران بدون مرز بازداشت او را گزارش دادند. شمار فزاینده ای از کاربران اینترنتی در حمایت از این فعال بحرینی بسیج شده اند.
دهها وبلاگ نویس و مدافع ازادی بیان دیگر نیز زیر ذره بین مقامات قرار گرفته اند. مرکز حقوق بشر بحرین در وبلاگ خود فهرستی از فعالان سایبری را منتشر کرده که به تازگی به  زندان افتاده اند یا برای گریز از سرکوب پلیسی مجبور به  فرار از کشور شده اند.
به موازات ان  رژیم  بحرین پویشی برای بی اعتبار کردن مخالفان خود در شبکه های اجتماعی به راه انداخته  است. در یکی از صفحات فیس بوک  متعلق به حاکمیت که مدعی مبارزه با خبرهای غیرواقعی است، عکسهایی از وبلاگ نویسان و فعالان اندیشه ازاد  منتشر شده و همگی خائن و تندروهای خطرناک توصیف شده اند.


گفت وگویی درباره بحرین و تحریم سعودی ها

یکشنبه 90/1/21 2:59 عصر| | نظر

بسم الله
یکی از دوستان موضوعی را در سیستم  buzz گوگل  ایجاد کردن با این عنوان: (سیر گفت و گو را خودتان مستقیما و بدون توضیح فوق العاده اینجانب پیگیری بفرمایید) 
raha fatemi‏
- سیاست تحریم؛ کالاهای عربستانی را چگونه تحریم کنیم تا جواب بگیریم؟
maj al‏
اگر عمره تحریم میشد بیشترین ضربه اقتصادی به وهابیت وارد میشد 
محمد علی- باتشکر از این پست مهم، اما لطفا بر تحریم عمره و حج و یا زیارت لطفا هیچ (تاکید می کنم هیچ) اصراری ننمایید. مکه و مدینه ربطی به سعودی ها نداره. و اگر اونها با ضرب و زور به خودشون مرتبط می دونند نباید اون رو در میان خودمون به رسمیت بشناسیم. ببینید صریح میگم: ما نباید مکه مکرمه که مرکز اعتقادی ما و مدینه منوره را که منزل پدری ماست {انا و علی ابوا هذه الامه} را در دست آل سعود رها کنیم.  همین حضور نیم بند ما آنقدر برای آن وهابی ها سخت هست که نگو. در این مورد حرفهایی دارم که اگر مایل بودید عرض خواهم کرد... لذا باز هم عاجزانه از شما و دیگر دوستان درخواست می کنم از تمرکز بر روی عمره و حج و زیارت در تحریم ها بپرهیزید. بهتر است بر بی حرف و حدیث ترین مورد که کالاهای آنها هست دست بگذاریم. "رانی" یکی از این موارد است که ما مطلع هستیم. بگردیم و موارد دیگر را نیز جستجو کنیم و بیابیم. مثلا شنیده ام در بعضی از شهرها ی ایران فست فود معروف "البیک" : ALABAIK  شعبه زده!! خب این واقعا درسته؟ مواردی نظیر این را اگر سراغ دارید در همین جا لیست کنید.
maj al‏- درمورد تحریم حج قانع نشدم بیشتر توضیح بفرمائید
محمد علی- شما فرض کنید: یک نزول خوار برای منزل پدرتان که کماکان در آن ساکن هستند بامبول در آورده باشد و ادعای ملکیت آن را داشته باشد و از سویی آن فرد فاسد با شما هم در گیری هایی مالی و یا حتی ناموسی داشته باشد چه می کنید؟ پدرتان را با آن فرد فاسد و مزاحمت هایش تنها می گذارید؟؟؟ حرمین شریفین توسط این فجار و فساق سعودی و وهابی غصب شده برادر من. آنجا ربطی به این صهیونیستهای مسلمان نما (وهابیون) ندارد. آنها اگر زورشان برسد قبه الخضرای پیامبر اعظم(ص) را هم خراب می کنند. این را تصریح هم کرده بودندمفتی های مفت فکرشان. این یک. و اما از بحث شرعی اش وارد نمی شوم چون اهل آن نیستم. اما این را می دانم که نرفتن به حج به اجازه ی ما و خواست شخصی مان نیست که برویم و یا نرویم. (باید از مراجع عظام جویاشد) این دو. و اما سه: البته برای عمره پیشنهاد دارم و آن هم اینکه کسانی که به عمره می روند به حد ضرورت در آنجا خرید کنند و از خرید آن هم در این حد انبوهی که بعضی ها انجام می دهند خودداری کنند. این بهترین کار و دوراندیشانه ترین کار است. برای این حرفهایم شاهدصدق دارم. که خب  اگر مشتاق بودید بعدا خدمت شما و دوستان عرض خواهم کرد. با احترام.
rasool esmaeili‏- به نظر بنده کشوری مثل عربستان رو نمیشه با تحریم کالا و حتی تحریم عمره به زانو در آورد این کشور اصلا نیازی به این چیزها ندارد همینطوریش داره خود عربستان ویزاهای ایرانی ها رو نمی ده برای رفتن به مکه بنابراین نشون داده که با این چیزا خیالی براش نیست. اما برای من به عنوان یک ایرانی که فردا میخوام در مقابل امام زمانم پاسخگو باشم خیلی باید محتاط باشم که خدای نکرده فردا سرم در برابر امامم پائین نباشه منظورم اینه که تصور کنید حضرت ظهور کردند و آمدند از شما پرسیدند فلانی قتل فلانی در.... و.... به گردن توئه! تو میپرسی فدایت شوم خاک پایت سرمه چشمانم چرا؟ بفرمایند: یادت هست فلان پول را نباید خرج میکردی شد گلوله و در قلب محبان ما فرود آمد. انصافا چه دارید بگویید؟
محمد علی- آقا رسول در کل با این که می گویید تحریم کالا نمی تونه صدمه ای اقتصادی قابل توجهی برا وهابی ها داشته باشه موافقم اما: جدای از بجث عمره که مخالفتم را با استدلال بیان کردم, عرض می کنم: تحریم کالا های شاخصی همچون کوکا و پپسی ونستله و در اینجا " رانی" و امثالهم دارای پیام مهم اجتماعی است. در واقع با یک حرکت محدود اما جدی اقتصادی , یک پیام حاکی از تنفر و انزجار عمومی از حرکت سیاسی آن سیستم ظالمانه را به دشمن تان رسنده اید.
rasool esmaeili‏- جناب محمد علی جان بله تحریم کالا و حتی عمره هم به عنوان حرکتی سیاسی و البته به صورت مردمی پیام های سیاسی خوبی میتونه داشته باشه اما به نظر من هیچ کدوم اینها باعث نخواهد شد عربستان حتی یک قدم عقب بنشیند. ایران باید با اجرای برنامه های دیپلماتیک این داستان رو مدیریت کنه و حتی به نظر بنده اخراج دو یه سه نفر از دیپلمات های عربستان میتونه شروع خوبی برای این حرکت باشه
محمد علی- خطاب به آقا رسول عزیز و دیگر مشارکت کنندگان گرامی دربحث؛ دوست داشتم این مطلب رو در جایی مفصل بشکافم اما الان به مناسبت این بحث عرض می کنم و آن اینکه: هر حرکت سیاسی باید مستظهر به یک حرکت اجتماعی باشد و آن حرکت اجتماعی نیز پشت اش قاعدتا بایستی به یک حرکت اقتصادی باشد. پشت همه ی اینها هم فرهنگ است که خب آن هم از اعتقادات متاثر است. الان خیلی بصدد اثبات این فرمول نیستم ولیکن فکر می کنم اگر دوستان این سیر (از بعد اعتقادی گرفته تا سیاست) را تصور بکنند تصدیق اش هم حاصل خواهد شد. حال در کنار این یک دوگانه ی مهم دیگر را هم داشته باشید که دولت مستظهر به مردم اش است. اگر سر مردمی برای یک اعتقاد درد نکند آن دولت کاسه داغ تر از آش نخواهد شد. سرجمع مطالب اینکه: ما مردم و خصوصا ما جوانترها و خصوصا تر ما وشما که دسترسی بیشتری به منابع و اطلاعات داریم بجنبیم , این گردونه به چرخه در خواهد آمد و دمار از دشمنان اسلام در خواهد آورد.انشاالله. فقط یه یاعلی(ع) می خواد که همه‌گی‌مون بلند و حقیقتا بگیم یاعلی(ع).
zahrasadat hasani‏- یا علی. ما پشتیبان دولتمون هستیم
محمد علی- ارتباط دولت و ملت ارتباط یک طرفه نیست. گاهی اوقات باید دولت جلو بیافتد و ملت پشتیبانی کند و گاهی بالعکس. اما بنظرم در این امور حیاتی که بحث از خون و عرض و آبروی مسلمانان است باید همه (هم ملت و هم دولت) در یک حرکت هم افزا با شدت تمام در مقابل هجمه های شدید و فجیع دشمن با اقتدار تمام بایستند. با تمامی ساحت های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و اعتقادی. مثلا خیلی خوشحال شدم که شنیدم استاد آیت الله سید کمال الحیدری از اساتید عرب زبان حوزه ی قم چنان فضیحتی بر این صهیونیستهای مسلمان نما(وهابی ها) وارد کردند که غریو شادی را در میان مومنین عرب زبان (در شبکه های اجتماعی شان) به خوبی می شد مشاهده کرد. آری هرکس در هر جا و هر ساحت و عرصه ای که هست باید به دشمن هجوم بیاورد آن هم یک هجوم هم افزا و نه خنثی کننده. و نیز اینکه این هجوم مستمر و هوشمندانه باشد و صدالبته تحت مدیریت و یا با هماهنگی ضمنی با منویات ولی امر و حاکم شرع مسلمین(مدظله العالی)
rasool esmaeili‏- بله محمد علی جان بسیار قبول دارم حرف شما رو. و اما این حرکت که مردم باید حرکت کنند تا دولت جرات کند کاری کند به این بزرگی باید چگونه شروع شود آیا غیر از این است که جمعی منادی راهی میشوند و دیگران با اطلاع از راه رفته آن راه را ادامه میدهند؟ در کشور ما و با اعتقادات من و شما (البته حدس میزنم در مورد شما) که معتقدیم حرکتمان باید مورد تائید ولی امر زمانه ما باشد و فعلا در غیاب امام زمانمان ولایت فقیه را به عنوان چراغ راه برگزیده ایم چگونه میتوان این راه را با اطلاع از رضایت قلبی ایشان شروع کرد. اگر راهی دارید که بتوانیم این صدا را به گوش همه آزادگان جهان برسانیم بنده حاضرم همین الان شروع کنم. و یک پیشنهاد هم دارم ما میتوانیم همینجا کمپین حمایتی راه بندازیم و به هر طریقی که میتونیم فعالیت کنیم که به نظر بنده ثواب عظیمی در آن نهفته است. حقیقتش این پیشنهاد همین الان به ذهنم رسید و حتما کمی نپخته است و جای بحث دارد.
محمد علی- داداشم آقا رسول عزیز؛ ولی امرمون و نیز در ضمن حضرت ایشان مراجع عظام به صراحت فرموده اند که دفاع از مردم مومن بحرین بآی نحو کان واجب است. انحاء مختلف و روشهای گوناگون آن راهم که برشمردیم. هرکداممان وقتی خودمان را قد میگیریم می فهمیم که چه توانهای داریم که شیر کنبم و باشتراک بگذاریم. در هر بعد نیز می توانیم هم نقش سلبی و منفی را متقبل بشویم و هم ایجابی و مثبت. مثلا در بعد اقتصادی هرکداممان می توانیم : هم کمک مالی کنیم(به وسع مون) و هم تحریم کنیم دشمنانمون رو. همینطور در ابعاد اجتماعی و فرهنگی و اعتقادی و حتی اگر لازم شد برای بعد نظامی. توضیحات هم فکر کنم نمی خواد چون خود شما و دیگر عزیزان بهتر می دانید که چگونه داخل این فرمول عدد بگذارید و معادله رو حل کنید. در مورد کمپین هم خوبه. البته برای این کار با جمعی از دوستان یک جنبش وبلاگی راه انداخته ایم که خب بد نیست در همین جا از شما برادر گرامی و دیگر عزیزان دعوت کنم در آن مشاکت کنند. حتما قدم رنجه بفرمایید: http://bahrain.parsiblog.com
یاعلی(ع)


بالاخره چه باید کرد؟

شنبه 90/1/20 8:2 عصر| | نظر

بسم الله
همانطور که می‌دانید انقلاب اسلامی ایران در طول سالیان متمادی همراه با فراز و نشیب‌های فراوان، تحمل هزینه‌های سنگین، گذراندن آزمون و خطاهای بسیار، و همچنین تحمل شکست‌ها و سختی‌های زیاد شکل گرفت و ایجاد شد؛ و البته محصول همه این مرارت‌ها تحصیل تجربیات ارزشمند و گراسنگی برای ملت ایران بود. اما مطمئنا راه‌های میانبرتری نیز وجود داشت که اگر می‌دانستیمشان! سریعتر و با پرداخت هزینه‌های کمتر می‌توانستیم به مرادمان برسیم. از طرفی دیگر انقلاب اسلامی ایران رهبری واحدی داشت؛ آنهم کسی چون امام خمینی (ره) که حقیقتا مردی آسمانی و ملکوتی بود و از غیب راهنمایی و هدایت می‌شد و با دست الهیش امواج مواج ملت ایران را به حرکت درمی‌آورد. اما امروز مردم بحرین و یمن و لیبی و تونس و مصر و... چه باید بکنند؟ اینها که نه رهبری واحدی دارند (و حتی اگر هم داشته باشند معلوم نیست بتواند این کشتی طوفان زده را به ساحل نجات برساند!) و نه در کوره بلاها و ابتلائات همچون مردم ایران آبدیده شده و تجربه آموخته‌اند!

حرف حساب ما این است: بالاخره چه باید کرد؟ آیا فقط باید بنشینیم و اخبار مظلومیت مردم بحرین را رصد کنیم و هی آه و افسوسی نثارشان کنیم و از رنجی که می‌برند غصه بخوریم؟ یا اینکه باید آستین‌های فکرمان را بالا بزنیم و هر چه از تجربه‌ها و دانسته‌ها در چنته داریم تقدیم مردم مظلوم بحرین کنیم؟ از همین الان دست به سوی شما دراز می‌کنیم. به سوی شمایی که درد انسانیت دارید و نمیتوانید رنج انسانی را ببینید و سکوت اختیار کنید؛ چه رسد به اینکه هم کیشتان باشد و از آن بالاتر هم پیاله می ناب محبتتان به محمد و آل محمد (سلام الله علیهم اجمعین)


تصویر آه و ناله پرستار بحرینی از مشاهده فجایع

بالاخره چه باید کرد؟
لطفا هر راهکاری را که می‌تواند باری را از دوش مردم مقاوم بحرین بردارد و آنان را در رسیدن به خواسته‌های به حقشان یاری نماید برای ما بفرستید تا به نام خودتان منتشر کرده و تقدیم برادرانمان در بحرین نماییم. البته ملت ایران و جمهوری اسلامی نیز وظایفی در قبال حمایت و کمک به مردم مظلوم بحرین دارند، که اگر راهکار و برنامه عملی در این خصوص نیز به ذهنتان خطور کرد منتظر شنیدنش هستیم.
منتظریم
یا علی (ع)...


اخبار شنبه بیستم فروردین (دهم آوریل)

شنبه 90/1/20 5:9 عصر| | نظر

بسم الله
اخبار تکمیلی مرتبا اضافه می شود:
1- کشتار و عقاب دسته جمعی مردم در منطقه المعامیر که از کانون‌های قیام است؛ کارخانه ها گازهای بسیار سمی خود را عمدا در هوا منتشر می‌کنند. بخش عمده ای از مردم مجبور به ترک منطقه شده‌اند.
2- نبیل رجب (مسئول کمیته حقوق بشر بحرین): بعضی از مواردی که در دادگاه بین المللی جنایات جنگی کشور آفریقایی "رواندا"در پرونده افراد به چشم می خورد، افرادی را شامل می شد که نیروی نظامی نبوده و تنها روزنامه نگارانی بوده اند که زمینه را برای جنایات و کشتارها فراهم کرده اند. وی پیشنهاد داد مستندات مربوطه توسط مردم ثبت و ضبط گردد تا در محکمه های بین المللی عرضه گردد.
3- فیلم راهپیمایی مردم شهر قطیف عربستان بر ضد حکومت سعودی و رژیم آل خلیفه: اینجا
4- محاصره اغلب مناطق بحرین از خوف حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز شنبه که راهپیمایی آزادسازی نامیده شده است. از این جمله است مناطق: کرباباد، الدیر، سماهیج، الدیه، کرانه، حلة عبدالصالح، الدراز، المقشع، القدم، سار، بلاد القدیم، السهله الجنوبیه، سترة، المعامیر، العکر، النویدرات، کرزکان، دمستان، المالکیه و...
5- در شب گذشته تعداد زیادی از فعالان سیاسی و مذهبی دستگیر شده اند.
6- غروب روز گذشته "یاسر المومن" برادر شهید سلحشور "علی المومن" ربوده شد و بعد از شکنجه های شدید جسمی و روحی در بیابان های اطراف منطقه وی را رها کردند.
7- پارلمان اروپا درخواست تجدید نظر در روابط با بحرین و یمن را داد.
8- یکی از دعاهایی که مردم عازم راهپیمایی به یکدیگر سفارش خواندن آن را دارند: «اللهم ربی کف أکف السوء عنی و عن اهل بیتی بیدک و سلطانک، و اکفنا شر الأذى و البلاء و السقم و الوباء، برحمتک یا أرحم الراحمین و بحق محمد و آله الطیبین الطاهرین»
9- آخرین نوشته های بعضی از کسانی که به راهپیمایی امروز می رفتند: «دعاؤکم لنا بالنصر و إلى اللقاء إن لم یکن فی هذه الدنیا ففی الآخرة نلتقی» (یعنی برای پیروزیمان دعا کنید و خداحافظ اگر در این دنیا نشد در  آخرت یکدیگر را ملاقات خواهیم کرد)
10- دبیرکل حزب الله امشب سخنرانی خواهند داشت.
11- تمامی راههای میدان الشهداء (اللولوه) با تانک و تجیزات نظامی نیروهای اشغالگر سعودی و نیز گارد ملی بحرین بسته شده است.
12- تاکنون 600 نفر در بازداشت به سر می برند که 25 نفر آنها زن و 21 نفر هم مفقود می باشند.
13- مسجد ام البنین(س) و دو مسجد دیگر در شهر "حمد" فردا توسط صهیونیستهای مسلمان نمای بحرین و با تحریک یک سلفی تکفیری به نام "جاسم السعیدی" تخریب می گردد.
14- دعاهای مردم بحرین در شام ولادت حضرت زینب(س): «الهی بحق هذه اللیلة و ذکرة میلاد کعبة الرزایا و مدینة الصبر مولاتنا زینب بنت أمیر المؤمنین علیهم السلام فرج عنا فرجاً عاجلاً قریباً کلمح البصر أم هو أقرب من ذلک یا کریم و غیر سوء حالنا بحسن حالک یا الله یا الله یا الله»
15- به قول یکی از کاربران بحرینی شبکه های اجتماعی در اینترنت: برای اولین بار زندان مرکزی بحرین با همه سختی هایش گواراترین زندان بحرین است؛ در آن از هر صنفی حضور دارند. از مدیر، پزشک، مهندس، استاد، روزنامه نگار، مداح و شاعر؛ و نیز اخیرا هم که بازیکنان معروف و شاخص فوتبال به این جمع اضافه شده اند.


اخبار جدید بحرین در وبلاگ شما

جمعه 90/1/19 11:47 عصر| | نظر

بسم الله
این روزها خبرهای مربوط به کشتار مردم انقلابی بحرین را که می شنویم، عکس شهدایشان را که می بینیم، سکوت بنیادهای مدافع حقوق بشر (فقط در اسم) را که می بینیم، دلمان خون می‌شود. انگار دستها همه همراه شده اند تا فریاد شجاعانه جوانان مبارز بحرین به گوش کسی نرسد. وهابیان بی ایمان به اسم دین ساختگیشان، جوانان بی گناه بحرینی را به خاک و خون می کشند و شبکه های صهیونیستی همه چیز را سانسور می کنند.

«امروز دنیا باید صدای مظلومیت ملت مبارز بحرین را بشنود»

با عده ای از دوستان یک لینک باکس برای انتشار اخبار بحرین راه اندازی کرده ایم که مشارکت باقی دوستان می تواند در انتشار و همه گیر شدن اخبار بحرین موثر واقع شود. شاید این کمترین کاری باشد که از ما وبلاگ نویسان ایرانی برای کمک به خواهران و برادران ایمانیمان در بحرین بربیاید.برای مشارکت در این طرح می توانید کد موجود در لینک باکس زیر عبارت دریافت کد را در بخش مناسبی در قالب وبلاگتان کپی کنید.برای ارسال خبر به باکس هم می توانید از گزینه ارسال لینک جدید موجود در باکس اقدام نمایید. اخبار دریافت شده مورد بررسی قرار می گیرد و در اسرع وقت در باکس منتشر می شود. به امید آزادی تمام ملت های آزاده جهان

پانوشت: این لینک باکس در ستون سمت راست این وبلاگ تعبیه شده و برای اطلاع از آخرین اخبار بحرین می توانید به این بخش مراجعه کنید.


<      1   2   3   4   5   >>   >

حمایت از جنبش وبلاگی

  • برای نمایش لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی، کد زیر را در قالب وبلاگ خود اضافه کنید.
  • لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی حمایت از قیام بحرین

حامیان