سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار شنبه بیستم فروردین (دهم آوریل)

شنبه 90/1/20 5:9 عصر| | نظر

بسم الله
اخبار تکمیلی مرتبا اضافه می شود:
1- کشتار و عقاب دسته جمعی مردم در منطقه المعامیر که از کانون‌های قیام است؛ کارخانه ها گازهای بسیار سمی خود را عمدا در هوا منتشر می‌کنند. بخش عمده ای از مردم مجبور به ترک منطقه شده‌اند.
2- نبیل رجب (مسئول کمیته حقوق بشر بحرین): بعضی از مواردی که در دادگاه بین المللی جنایات جنگی کشور آفریقایی "رواندا"در پرونده افراد به چشم می خورد، افرادی را شامل می شد که نیروی نظامی نبوده و تنها روزنامه نگارانی بوده اند که زمینه را برای جنایات و کشتارها فراهم کرده اند. وی پیشنهاد داد مستندات مربوطه توسط مردم ثبت و ضبط گردد تا در محکمه های بین المللی عرضه گردد.
3- فیلم راهپیمایی مردم شهر قطیف عربستان بر ضد حکومت سعودی و رژیم آل خلیفه: اینجا
4- محاصره اغلب مناطق بحرین از خوف حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز شنبه که راهپیمایی آزادسازی نامیده شده است. از این جمله است مناطق: کرباباد، الدیر، سماهیج، الدیه، کرانه، حلة عبدالصالح، الدراز، المقشع، القدم، سار، بلاد القدیم، السهله الجنوبیه، سترة، المعامیر، العکر، النویدرات، کرزکان، دمستان، المالکیه و...
5- در شب گذشته تعداد زیادی از فعالان سیاسی و مذهبی دستگیر شده اند.
6- غروب روز گذشته "یاسر المومن" برادر شهید سلحشور "علی المومن" ربوده شد و بعد از شکنجه های شدید جسمی و روحی در بیابان های اطراف منطقه وی را رها کردند.
7- پارلمان اروپا درخواست تجدید نظر در روابط با بحرین و یمن را داد.
8- یکی از دعاهایی که مردم عازم راهپیمایی به یکدیگر سفارش خواندن آن را دارند: «اللهم ربی کف أکف السوء عنی و عن اهل بیتی بیدک و سلطانک، و اکفنا شر الأذى و البلاء و السقم و الوباء، برحمتک یا أرحم الراحمین و بحق محمد و آله الطیبین الطاهرین»
9- آخرین نوشته های بعضی از کسانی که به راهپیمایی امروز می رفتند: «دعاؤکم لنا بالنصر و إلى اللقاء إن لم یکن فی هذه الدنیا ففی الآخرة نلتقی» (یعنی برای پیروزیمان دعا کنید و خداحافظ اگر در این دنیا نشد در  آخرت یکدیگر را ملاقات خواهیم کرد)
10- دبیرکل حزب الله امشب سخنرانی خواهند داشت.
11- تمامی راههای میدان الشهداء (اللولوه) با تانک و تجیزات نظامی نیروهای اشغالگر سعودی و نیز گارد ملی بحرین بسته شده است.
12- تاکنون 600 نفر در بازداشت به سر می برند که 25 نفر آنها زن و 21 نفر هم مفقود می باشند.
13- مسجد ام البنین(س) و دو مسجد دیگر در شهر "حمد" فردا توسط صهیونیستهای مسلمان نمای بحرین و با تحریک یک سلفی تکفیری به نام "جاسم السعیدی" تخریب می گردد.
14- دعاهای مردم بحرین در شام ولادت حضرت زینب(س): «الهی بحق هذه اللیلة و ذکرة میلاد کعبة الرزایا و مدینة الصبر مولاتنا زینب بنت أمیر المؤمنین علیهم السلام فرج عنا فرجاً عاجلاً قریباً کلمح البصر أم هو أقرب من ذلک یا کریم و غیر سوء حالنا بحسن حالک یا الله یا الله یا الله»
15- به قول یکی از کاربران بحرینی شبکه های اجتماعی در اینترنت: برای اولین بار زندان مرکزی بحرین با همه سختی هایش گواراترین زندان بحرین است؛ در آن از هر صنفی حضور دارند. از مدیر، پزشک، مهندس، استاد، روزنامه نگار، مداح و شاعر؛ و نیز اخیرا هم که بازیکنان معروف و شاخص فوتبال به این جمع اضافه شده اند.


حمایت از جنبش وبلاگی

  • برای نمایش لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی، کد زیر را در قالب وبلاگ خود اضافه کنید.
  • لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی حمایت از قیام بحرین

حامیان