سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرکوب شدید فعالان سایبری بحرین

یکشنبه 90/1/21 3:26 عصر| | نظر

بسم الله
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، خانواده سلطنتی بحرین پس از اعمال حکومت نظامی و استمداد از نیروهای نظامی سعودی برای پایان دادن به  جنبش اعتراضی که چندین هفته ادامه پیدا کرده بود، اینک به سرکوب معترضان اینترنتی روی اورده اند.
شماری از وبلاگ نویسان بحرینی بازداشت  و برخی از سایتها بسته شده اند و حتی ترفند جدیدی یعنی استفاده از اینترنت علیه فعالان سایبری به کار گرفته شده است.
مقامات بحرین همه تلاشهای خود رابرای خاموش کردن صداهای اعتراض در اینترنت به کار گرفته اند.
محمد المسقطی ملقب به ای مودز (EMOODZ.COM) از سی ام مارس گذشته در محلی نامعلوم به زندان افتاده است. این جوان در وبلاگ خود و شبکه های اجتماعی فعالانه اعتراضها را دنبال می کرد و وقایع کشورش را به اطلاع افکار عمومی در کشورهای عربی  می رساند. این فعالیت سایبری همچنین موجب شده بود یکی از اعضای خانواده سلطنتی در توئیتر علنا وی را تهدید کند.
سپس گزارشگران بدون مرز بازداشت او را گزارش دادند. شمار فزاینده ای از کاربران اینترنتی در حمایت از این فعال بحرینی بسیج شده اند.
دهها وبلاگ نویس و مدافع ازادی بیان دیگر نیز زیر ذره بین مقامات قرار گرفته اند. مرکز حقوق بشر بحرین در وبلاگ خود فهرستی از فعالان سایبری را منتشر کرده که به تازگی به  زندان افتاده اند یا برای گریز از سرکوب پلیسی مجبور به  فرار از کشور شده اند.
به موازات ان  رژیم  بحرین پویشی برای بی اعتبار کردن مخالفان خود در شبکه های اجتماعی به راه انداخته  است. در یکی از صفحات فیس بوک  متعلق به حاکمیت که مدعی مبارزه با خبرهای غیرواقعی است، عکسهایی از وبلاگ نویسان و فعالان اندیشه ازاد  منتشر شده و همگی خائن و تندروهای خطرناک توصیف شده اند.


حمایت از جنبش وبلاگی

  • برای نمایش لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی، کد زیر را در قالب وبلاگ خود اضافه کنید.
  • لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی حمایت از قیام بحرین

حامیان