سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهادت شیعه دیگری در زندان آل خلیفه

یکشنبه 90/1/21 10:0 عصر| | نظر

بسم الله
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار ، پلیس بحرین اعلام کرده است علی عیسی صقر پس از آنکه در یکی از بازداشتگاهها باعث هرج و مرج شد کشته شد. زکریا راشد حسن که به اتهام تحریک  علیه نظام بازداشت شده است نیز  به شهادت رسید. مقامات بحرینی گفته اند وی به علت ابتلا به بیماری قند جان خود را از دست داده است. مرکز حقوق بحرین در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای بحرینی عبد الهادی خواجه از فعالان برجسته حقوق بشر را بازداشت و او و افراد خانواده اش را ضرب و شتم کرده اند. مرکز حقوق بشر بحرین  افزود نظام این کشور  سرکوب شدید معترضان حامی دموکراسی را آغاز کرده است. از طرف دیگر تدابیر امنیتی ومحاصره مناطقی که خاستگاه قیام مردمی بوده است ادامه دارد و هیچ یک از فعالان از بازداشتها و حملات در امان نمانده اند تا امکان اعلام مسالمت آمیز خواسته های مردم بحرین از بین برود.
عبد الناصر فقیه گزارشگر شبکه  المنار در حالیکه تصاویری از حملات نیروهای امنیتی بحرینی به تظاهرکنندگان پخش می شد گفت : مخالفان بحرینی از بازداشتهای جدید شمار زیادی از اعضای نهادهای مدنی از جمله کارکنان پزشکی و کارمندان ادارات دولتی و باشگاههای ورزشی توسط نیروهای امنیتی بحرینی  خبر دادند. از طرف دیگر عملیات امنیتی در منامه ، معامیر ، العکر ، سند ، نویدرات و جزیره ستره ادامه دارد. دیروز منطقه تحت محاصره معامیر صحنه تظاهرات جوانان بود که جوانان تکبیر می گفتند و نسخه هایی از قرآن کریم را در مقابل نیروهای امنیتی در دست داشتند. نیروهای امنیتی نیز با شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی پاسخ دادند. مخالفان گفتند  در منطقه "کرکزان"  خاستگاه قیام مردمی در بحرین نیز خودروهای زرهی متعلق  نیروهای سپر جزیره به محله های این منطقه یورش بردند و به خانه های مخالفان حمله کردند. مخالفان بحرینی با استناد به اظهارات وزیر خارجه وقت کویت در سال  1984 میلادی مداخله نیروهای کشورهای عرب خلیج فارس در بحرین را دخالت  در امور داخلی این کشور دانستند.
صباح الاحمد جابر الصباح امیر کویت که در سال  1984 میلادی وزیر خارجه این کشور بود گفته بود " لطفا بین دفاع و موضوعات داخلی تفاوت قائل شویم. این نیروها ( نیروهای سپر جزیره  ) برای دخالت در امور داخلی هیچ یک از کشورهای عضو کشورهای عرب خلیج فارس ایجاد نشده اند بلکه نیروهای  دفاعی هستند که از هر یک از کشورهای عرب خلیج فارس  در مقابل هر گونه تجاوز خارجی و نه داخلی ،  دفاع خواهند کرد ".
گزارشگر المنار گفت : نیروهای امنیتی بحرینی حتی از بازداشت فعالان حقوق بشر صرف نظر نکرده اند. نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین و عبد الهادی خواجه از فعالان حقوق بشر بازداشت شده اند. خواجه به انتقادات جسورانه از دولت و نخست وزیر بحرین مشهور است. خواجه دولت و نخست وزیر را مسئول فقر شدید در بحرین دانسته است. چندین سازمان حقوق بشر اعلام کردند نیروهای امنیتی خواجه و اعضای خانواده اش را ضرب و شتم کرده اند و دو تن از اعضای خانواده اش نیز با او بازداشت شده اند. همچنین محمد المسقطی عضو مرکز عربی اروپایی حقوق بشر و حقوق بین الملل با کتک کاری شدید تهدید شده است. مخالفان بحرینی گفتند فیلمهایی پخش می شود که در آن تظاهرکنندگان مسالمت آمیز به صورت افرادی جلوه داده می شوند که به نیروهای امنیتی حمله می کنند. نیروهای امنیتی حتی شمعهایی را که برای یادبود کشته ها افروخته می شود از بین می برند. دیروز شماری از جوانان بحرینی رنج و سختی مردم دیگر کشورهای عربی را فراموش نکردند و در پاسخ به دعوت " ائتلاف چهارده فوریه " تظاهرات کردند و با حمل پرچمهای انقلابهای مردمی از انقلابهای ملتهای دیگر کشورهای عربی حمایت کردند.


حمایت از جنبش وبلاگی

  • برای نمایش لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی، کد زیر را در قالب وبلاگ خود اضافه کنید.
  • لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی حمایت از قیام بحرین

حامیان