سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازداشت چهارصد و بیست فعال در بحرین

یکشنبه 90/1/21 10:2 عصر| | نظر

بسم الله
"مطر مطر" از اعضای حزب الوفاق به عنوان بزرگترین گروه شیعه مخالف در بحرین روز شنبه از بازداشت چهارصد و بیست تن خبر داد که در میان آن ها بیست زن و ده پزشک نیز به چشم می خورند و حدود هفتصد و پنجاه تن نیز تاکنون از سمتهای خود کنار گذارده شده اند.
کارگران بخش نفتی بحرین نیز از آغاز روند اخراج کارگران شیعه خبر دادند که همزمان با درخواست اتحادیه های کارگری به منظور برگزاری اعتصاب ماه گذشته در سر کارهایشان حاضر نشده بودند.
در حالی که دولت بحرین سختگیری های فراگیر را بر ضد معترضان گسترش داده است، مرکز حقوق بشر این کشور نیز با انتشار بیانیه ای از بازداشت یک فعال دیگر بحرینی به نام عبدالهادی الخواجه در بامداد روز شنبه به همراه دو تن از برادران همسرش خبر داده است که پیشتر برای سازمان بین المللی حقوق بشر کار می کرد.
وی دوازده سال را در تبعید به سر برد پیش از آن که بر اساس عفو عمومی سال هزار و نهصد و نود و نه به بحرین باز گردد اما در سال دو هزار و چهار به عنوان یک مخالف سیاسی زندانی شد و پس از آن پادشاه این کشور وی را بخشید.
ریچارد سولوم، معاون گروه پزشکان حامی حقوق بشر که از همکاران خود در مناطق بحران زده حمایت می کند و در حال حاضر نیز در چهارچوب هیئتی راهی منامه شده، اعلام کرده است، نیروهای پلیس بحرین همچنان و به شدت مجمتع پزشکی سلمانیه، بزرگترین بیمارستان عمومی این کشور را اشغال  کرده و به آزار کارمندان و بیماران ادامه می دهند. 
وی از حضور نیروهای پلیس و نظامی بحرینی در این بیمارستان خبر داده است که البته تاکنون نیز برخی کارمندان و پزشکان آن  ناپدید شده اند و شاهدان نیز این مسئله را تایید می کنند.
سولوم افزود: نیروهای پلیس در حمله ای به طبقه ششم این بیمارستان بیمارانی را که در تظاهرات اعتراض آمیز زخمی شده بودند، هدف ضرب و جرح خود قرار دادند.
این در حالی است که دولت منامه ضمن رد هرگونه شکنجه معترضان، گفته است این موارد را بررسی خواهد کرد.
وزارت کشور بحرین نیز از جان باختن دو تن از افراد بازداشت شده به دست نیروهای پلیس در روز شنبه خبر داده که یکی از آن ها متهم به قتل یک مامور پلیس در بازداشتگاه بوده است که پس از تلاش ماموران برای کنترل اوضاع جان خود را از دست داد و نفر دوم نیز بر اثر کم خونی در گذشت.
خبرگزاری رویترز در پایان گزارش خود از دبی به قلم فردریک ریچتر اعلام کرد، پزشکان فعال در سازمان حقوق بشر اما می گویند بیمار نخست روز یکشنبه گذشته و در پی دسترسی نداشتن به کمک ها و مراقبت های پزشکی لازم در بازداشتگاه پلیس جان باخته است.


حمایت از جنبش وبلاگی

  • برای نمایش لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی، کد زیر را در قالب وبلاگ خود اضافه کنید.
  • لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی حمایت از قیام بحرین

حامیان